Obsada:
Reżyser Sanjay Leela Bhansali oferował Kareenie Kapoor rolę Paro, ale jej nie przyjęła.
Rolę Devdasa początkowo proponowano Salmanowi Khanowi, ale odmówił.
Propozycję zagrania Chunnilala (Jackie Shroff) otrzymali Saif Ali Khan i Govinda.
Błędy filmowe:
Plan domu kurtyzany Chandramukhi skonstruowano dookoła jeziora. W rezultacie woda w jeziorze zaczęła wysychać i trzeba było wypełniać je regularnie galonami wody. Ponadto mostek zbudowany w poprzek jeziora miał tendencję do tonięcia w najbardziej nieodpowiednich momentach.
Delikatny witrażowy dom Paro wznoszono od listopada do czerwca, w bezpiecznych miesiącach bez monsunów, według obliczeń Bhansali'ego. Jednak podczas tych miesięcy były cztery niespodziewane deszcze, które zmywały kolory na witrażach i trzeba je było regularnie poprawiać. Ponadto wózki do kamer użytych w filmie, jeżdżące po delikatnych podłogach, powodowały wiele pęknięć.
W czasie kręcenia filmu maszyna do robienia wiatru ścięła głowę jedemu z członków ekipy i poważnie zraniła innego. Spryskana krwią aktorka Aishwarya Rai doznała szoku i musiał ją ratować Salman Khan, jej ówczesny narzeczony.
Inne:
Budowanie różnych dekoracji trwało 7 - 9 miesięcy.
Na planie 3 razy wybuchały niewielkie pożary, spowodowane przez generator i ogień z lampek.
To pierwszy wspólczesny film z Bollywood, który otrzymał zaproszenie do Cannes.
Konstruowanie ogromnej posiadłości Zamindara Bhuvana (męża Paro) pochłonęło budżet Bhansali'ego.
Podczas kręcenia filmu Madhuri Dixit (kurtyzana Chandramukhi) była w połowie ciąży z pierwszym dzieckiem.
Ismail Darbar i Sanjay Leela Bhansali komponowali muzykę przez 2,5 roku. Każdą piosenkę miksowano 8-9 razy, a jej nagranie trwało 10 dni.
Sekwencja, w której Sumitra (Matka Paro), tańczy przed gromadą gości w domu Devdasa, była zainspirowania koszmarem sennym reżysera, Sanjay'a Leela Bhansaliego, o absolutnym upokorzeniu jego matki.
Bogaty w klejnoty strój Chandramukhi ważył w pierwotnej wersji 30 kilo i Madhuri Dixit nie była w stanie w nim tańczyć, mimo podjętych wysiłków. W końcu strój przerobiono na lżejszy, ważący 16 kilo.
Film powstał na podstawie powieści z 1917 roku o tym samym tytule, której autorem jest Sarat Chandra Chattopadhyay. Powieść ta jest jest jedną z najpopularniejszych w Indiach, a jej bohaterowie na stałe wpisali się do hinduskiej kultury. Np. Mówi sie o kimś, że jest jak Devdas, jeżeli się przesadnie nad sobą użala.
Offline
Rozkręca się
Biedna Aish, ja jak bym coś takiego zobaczyła to bym dostała zawału..
Offline
Ja dodam jeszcze, że początkowo jeden ze strojów Madhuri (Chandramukhi) ważył 32 kg (badajże), jednak aktorka nie dała rady tańczyć w tak ciężkim stroju (pamiętajmy, że była w ciąży), więc zmniejszono jego wagę do "zaledwie" 16 kg
Offline
Rozkręca się
Biedna Madhuri . A tańczyła tak, że wydawało się że jej strój nic nie waży...
Offline
O ludzie, masakra z tą maszyną do wiatru Nie dziwię się Aish, że doznała szoku
Offline
Pechowe ogólnie było to kręcenie filmu... Dobrze, że chociaż go ukończyli i odniósł taki sukces.
Offline
Bolly Star
A ja mam ciekawostkę wprawdzie niedotyczącą tego "Devdasa", ale pierwowzoru (czyli 1. wersji, z 1955r. z Dilipem Kumarem):
Vyjayanthimala did not accept the award, her contention being that her role in that movie was that of the main actress rather than a supporting actress.
Czyli o tym, że Vyjayanthimala zdobywszy nagrodę Filmfare dla Najlepszej Aktorki Drugoplanowej za rolę Chandramukhi odmówiła przyjęcia jej. Twierdziła, że grała główną rolę kobiecą.
Offline
no w sumie dla mnie rola Chandramukhi była pierwszoplanowa - nie znam wersji z 1955 r ale wydaję mi się, że rzeczywiście obraża aktorkę która dostaje nagrodę na rolę drugoplanową, a jest główną postacią.
Offline
Bolly Star
Dla mnie Paro to pierwszoplanowa rola żeńska. W 2003r. Aishwarya dostała Nagrodę Filmfare dla Najlepszej Aktorki za rolę Paro, zaś Madhuri Nagrodę Filmfare dla Najlepszej Aktorski Drugoplanowej. Gdyby nie Paro to ta historia nie miałaby sensu.
Ostatnio edytowany przez aamira (2010-03-03 19:52:18)
Offline
No ja bym powiedziała, że była na równi ważna z Paro.. Przecież obie tyle samo mniej więcej wystepowały na ekranie, a nawet Paro może troszkę wiecej, no i wątek Paro był bardziej rozbudowany niż Chandramukhi..
Offline
Bolly Star
o i wątek Paro był bardziej rozbudowany niż Chandramukhi..
Właśnie dlatego to Paro stanowi główną rolę. Gdyby wyciąć wątek Paro to film nie miałby sensu, a jakby wyciąć Chandramukhi - cóż, Devdas mógł pić gdziekolwiek. Nie umniejszam roli Chandramukhi, jest bardzo ważna dla filmu, ale jednak drugoplanowa.
Offline
Dokładnie.. Ja mojego posta napisałam po poście Jaranti.. Tylko, że otwieram strony z nowymi postami wszystkie na raz i piszę po kolei, dlatego czasem jakby hmmm.. nie koniecznie do tematu...
Offline
Bolly Star
Wersje "Devdasa" o których mi wiadomo:
* Devdas (1928)
* Devdas (1935)
* Devdas (1936)
* Devdas (1953 Telegu)
* Devdas (1953 Tamil)
* Devdas (1955)
* Devdas (1979)
* Devdas (2002)
* Devdas (2002 Bengali)
* Dev D (2009)
Czyli jednak ta wersja z 1955r. nie była pierwowzorem... W każdym bądź razie to ona została wpisana na listę 25 bollywoodzkich filmów, które trzeba zobaczyć.
Offline
Mam cos jeszcze:
Podczas kręcenia kilpu 'Dola Re Dola' do filmu "Devdas" Aishwaryi uszy krwawiły z powodu zbyt ciężkich kolczyków, które miała na sobie. Mimo tego nie przestała kręcić sceny.
Offline
Bolly Star
O, właśnie. Zapomniałam o tym. Musiałby być bardzo ciężkie.
Offline
Ale Ash miała naprawdę dużo przeżyć podczas kręcenie tego filmu , na dodatek tyle bólu psychicznego i fizycznego...
Offline
Ojej, biedna Aish
Na sam rzut oka widać, że te kolczyki są masakrycznie ciężkie
Offline
Ponadto mostek zbudowany w poprzek jeziora miał tendencję do tonięcia w najbardziej nieodpowiednich momentach.- swoją drogą, wyobrażacie sobie devdasa zalanego, wychhodzącego od Chandramukhi, przechodzącego przez mostek i -bum- ShahRukh w jeziorze leży..?
Offline
Bolly Star
Wszystko przeciwko nim.
Dopiero teraz się przeczytałam te wszystkie rzeczy..
Ta historia z maszyną do wiatru niczym zdarzenie z ,,Oszukać Przeznaczenie".
Offline